assalamualaikum..
exam make me lifelesss fureaaaaalllllllllllzzzz =.=
ehem,
aku amik dr facebook ahaks :D sweet word :*
Showing posts with label you. Show all posts
Showing posts with label you. Show all posts
17 May 2012
3 May 2012
never alone
useless.dumb.lame.idiot.it's describe me now.these problems makes me depressed.
useless.useless.useless.
but i know,even everyone leave me behind.ignore me.hate me.bashing me.i'm not alone cause Allah always with me..:')
one thing,
one thing,
12 April 2012
kalah menang adat bertanding *wink wink*
assalamualaikum
hye hye
Photography Images
alhamdulillah,walaupun tak menang tapi lepas juga peringkat pertama..eh apa ni?pantun laa..hehe
aku bukan nye penting pon,pemantun pengenalan diri je,tapi aku bangga dekat yang lain.walaupun kitorang practice last minute,tapi boleh juga jual dan beli.
pukul 8 lebih,taklimat dan lepas tu kitorang di kuarantin kan dari tengok pertandingan antara sekolah lain.biasa la tu.kemudian kononnya,kitorang lawan pukul 10.45 am,berdebar gila.eh,aku yang kenalkan je pon takut tahu.sebab aku yang berpantun dulu.memang la nervous.tapi,disebabkan lambat start,kitorang lawan pukul 12.30 macam tula ...kami lawan dengan SMK Hillcrest.apa yang menariknya,diorang baru form 4.tabik la kat diorang ,dah boleh jadi pelapis next year.keputusannya,kami menang,so lepas la peringkat awal.lepas tu,lawan dengan SPBI Gombak.aku yang perkenalkan diri ni,memang macam tren.laju nak ke mana woi.takut punya pasal la.satu lagi,pantun diorang memang bagus,masuk slot,paling penting,kosa kata luas.so,mestilah diorang menang kan.tahniah awak semua!
musfirah pemantun ke 4 SBPI Gombak,sangat comel and first thing ada dalam otak aku bila nampak dia,EH!!!NAZIHAH ANUAR la !!!sebijik dooooo.....bezanya,dia tak pakai braces :D hehe
hakim Roslan kata kitorang selalu perkataan yang sama,guna perkataan tak betul,jawapan salah.hehe kami tahu tapi dia kata takpe,sebab kitorang baru.dia cakap tahniah sebab berani masuk.terima kasih cikgu
so,walaupun tak menang,dan aku ni hanyalah pembuka gelanggang,sekurangnya pengalamantu dah ada dalam diri kitorang.aku pon dah reti buat pantun sikit-sikit.
so,awak yang tak lawan tu,yang cuma tau tengok je, kalau tak puas hati dengan kitorang ni,kenapa kalah awal,cuba awak buat pantun dalam masa 1 minit,cuba awak baca pantun dengan penuh klasik dan baku.dan jugak,kenapa awak tak masuk wakilkan diri dan naik atas pentas tu?eh,jangan terasa ye.ini ttak terbuka cuma untuk org yang komlen je.\
kalah menang adat pertandingan :D
tahiah kepada yang yang menang and sekali lagi tahniah SBPI GOMBAK :)
hye hye
Photography Images
alhamdulillah,walaupun tak menang tapi lepas juga peringkat pertama..eh apa ni?pantun laa..hehe
aku bukan nye penting pon,pemantun pengenalan diri je,tapi aku bangga dekat yang lain.walaupun kitorang practice last minute,tapi boleh juga jual dan beli.
pukul 8 lebih,taklimat dan lepas tu kitorang di kuarantin kan dari tengok pertandingan antara sekolah lain.biasa la tu.kemudian kononnya,kitorang lawan pukul 10.45 am,berdebar gila.eh,aku yang kenalkan je pon takut tahu.sebab aku yang berpantun dulu.memang la nervous.tapi,disebabkan lambat start,kitorang lawan pukul 12.30 macam tula ...kami lawan dengan SMK Hillcrest.apa yang menariknya,diorang baru form 4.tabik la kat diorang ,dah boleh jadi pelapis next year.keputusannya,kami menang,so lepas la peringkat awal.lepas tu,lawan dengan SPBI Gombak.aku yang perkenalkan diri ni,memang macam tren.laju nak ke mana woi.takut punya pasal la.satu lagi,pantun diorang memang bagus,masuk slot,paling penting,kosa kata luas.so,mestilah diorang menang kan.tahniah awak semua!
musfirah pemantun ke 4 SBPI Gombak,sangat comel and first thing ada dalam otak aku bila nampak dia,EH!!!NAZIHAH ANUAR la !!!sebijik dooooo.....bezanya,dia tak pakai braces :D hehe
hakim Roslan kata kitorang selalu perkataan yang sama,guna perkataan tak betul,jawapan salah.hehe kami tahu tapi dia kata takpe,sebab kitorang baru.dia cakap tahniah sebab berani masuk.terima kasih cikgu
so,walaupun tak menang,dan aku ni hanyalah pembuka gelanggang,sekurangnya pengalamantu dah ada dalam diri kitorang.aku pon dah reti buat pantun sikit-sikit.
so,awak yang tak lawan tu,yang cuma tau tengok je, kalau tak puas hati dengan kitorang ni,kenapa kalah awal,cuba awak buat pantun dalam masa 1 minit,cuba awak baca pantun dengan penuh klasik dan baku.dan jugak,kenapa awak tak masuk wakilkan diri dan naik atas pentas tu?eh,jangan terasa ye.ini ttak terbuka cuma untuk org yang komlen je.\
kalah menang adat pertandingan :D
tahiah kepada yang yang menang and sekali lagi tahniah SBPI GOMBAK :)
"The only sure way to
avoid making mistakes is to have no new ideas."
-Abraham Lincoln-
Labels:
friends,
kakak comel :),
pantun,
you
5 April 2012
hai awak
Photography Images
hai afak.safa beful beful sufa afak.beful beful sufa afak.safa tak tifu..afak kafan safa.tapi safa sufa afak.tehee :D
p/s:saya tak tipu :D
Missing you could be turn from
pain to pleasure
if i knew you were
missing me too
-unknown-
part of me
assalamualaikum..
hari ni penatnya.latihan pantun tiap2 hari memandangkan pantun 12 april ni!!!!eleh,memang la baru zon,tpi kitorang orang baru,mestilah excited terlebih dooo... hari ni memang semua orang tension,sedih,terasa.me too,aku nangis tadi.hehe,mana ada.tak brutal nangis ni.tapi tadi memang tertekan sampai rasa nak nangis.we apologize Pn.fazlida,its not our intention.betl-betul minta maaf cikgu.maafkan kami.bagi berkat ya...
drama B.I sekolah kami menang yeayyy!hehe walaupun peringkat sekolah baru.tapi at least kitorang pegang emas..ko hado?hehe jangan terasa.takde kene mengene dengan yang hidup atau yang mati.sekolah melawati dapat no.2,n 5 lambda cakap.B.I diorang lancar doo.congrats :D
P/S:hai baru nampak tadi.rindu :D
Labels:
angry bird,
drama,
pantun,
you
4 April 2012
yanne hebat :D
Photography Images
assalamualaikum
hai..ape khabar sume? penat gila hari ni dan semalam.semalam memang best.satu hari pakai baju sekolah.tula,sayang sangat baju sekolah tu.actually,semalam,sepatutnya balik macam biasa,lepas tu,cikgu addmath kata ada kelas extra memandangkan masa belajar dah tak cukup sebab bulan 5 ni nak exam mid year dah.the class start pukul 2,so 45 minit sebelum tu,guna la untuk gi solat,gi makan (wajib).satu benda lupa buat masa tu,call mak cakap yang ada class..masa class tu baru ingat .alamak!maap mak,lupa nak call.so,class habis pukul 3.30.masa balik tu pon call la mak.haih.mak marah.katanya risau kenapa tak call sebelum kelas.sayang mak.tehee.kemudian pergi la hantar adik pergi library awam.tibe-tibe tutup,so terus la pergi tuisyen dengan baju sekolah.Ya Allah,teruknya hari aku semalam.so,sampai-sampai.bed pun dah sampai,kitorang pon pergi la seven E berdekatan dan akhirnya decide beli maggi,kenyang sikit kan?aku beli MAMEE XTRA PEDAS.walaweh,berasap tempat tuisyen tu...hikhik.semua orang tengok kitorang berdua.eh,aku makan maggi je pon.hang tengok2 pasal apa?nak sikit,pergi beli kat seven E tu.balik tuisyen pukul 6.30 petang pula,sepupu aku darjah 4 minta buatkan folio pasal keluarga .memang tak penat la nak kene hias -hias folio tu.
hari ni,yang ada dalam kelas cuma 6 orang je,lately semua orang sibuk dengan aktiviti sekolah like drama,forum,pantun,n banyak lagi.me are not excepted.lepas buat segak masa pertama.and belajar komsas waktu kedua.me,fana,liyana,ain keluar kelas sebab nak latih pantun untuk peringkat daerah .kot la...sebab pertandingan 12 april ni.haru biru .me,zatil,fana orang baru,so,mestila nak buat pantun sangat teruk.masa 1 minit yang cikgu bagi memang tak cukup punya la.tadi memang tak masuk kelas.rindu kelas,rindu kerusi.tadi duduk dalam bilik pengawas rasa macam nak muntah,sebab tak ada cahaya mentari,macam mana aku selalu dapat dalam kelas(.kerek.).ya,rindu kelas .esok pon tak masuk kelas la gamaknya.bukan,seminggu la.haih,nak nangis .wuwuuuwu T.T
esok pula pertandingan drama.tuan rumah sekolah melawati rasanya.esok memang ramai la budak theta and lambda pergi memandangkan kebanyakan budak prop.pelakon,supporter dari kelas kitorang.kosong la kelas seminggu ni nampakye.
sangat penat la sekarang ni,ingatkan form 5 la nak rileks .cuma fikir pasal SPM je.
so ni antara pantun saya buat tadi ye,ditolong juga oleh ain pujangga.terima kasih ain :)
SEKOLAHKU DUNIAKU
soalan:
duduk bertingkah puteri kundang,
diapit bersama dayang memikat,
sekolah duniaku kian dicanang,
apa usulan menarik minat?
NEGARA LESTARI
soalan:
berkembang mekar bunga teratai,
dipetik oleh si anak dara
negara lestari makin terabai,
______ _______ siapa angkara ?
excited nak post pantun ni,memandangkan ni pantun pertama yang jadi rasanya.hehe :D
"what is important?teamwork"
-wonderpets-
p/s:SPM makin dekat.saya sangat takut.hai awak,saya rindu awak :D
30 March 2012
apabila hari saya sangat berkualiti
assalamualaikum
pe kabar?sihat tak?da makan belom?da mandi belom?hehe.minggu ni
sangat penat dengan activiti sekolah yang tak pernah stop.sabtu lepas,macam
biasa ade perjumpaan pengakap.ingatkan pagi tu je,tiba2 je,zatil cakap dia nak
buat lencana perkhidmatan kat masjid firdaus,BBS.awat jauh sangat ?,ni
ha,masjid taqwa depan mata,depan sekolah je.haa,tak tau la.then,rasa nak
ikut,isi masa lapang.kononnya.”tengkorak hang isi masa lapang,keje sekolah
belambak kat umah tu”.diorang cakap macam tu.ye,sangat la banyak.*tunduk
kepalas *balik citer asal.so,kami pon ramai2 naik bas U3 from busstop sekolah
terus ke keypark(condominium) BBS.k stop kat sana,lelaki yang lebih ,ade la 7
oraang tak turun katanya nak pergi makan dulu.eh,ingat da sampai ke?no,kitorang
kene jalan dari keypark tu,terus naik ke bukit di mana terletaknya Masjid
Firdaus yang tersergam indah.puteri and bedah jaga kitorang yang sangat ramai
ni,masa jalan tu,ade la dua tiga kereta lalu bunyikan hon.eh,pakcik ,undang 2
kata tak boleh bunyikan hon sesuka hati tahu?balik cerita asal.penat tahu
tak?jauh gila.tapi takpe la nama pon amik lencana perkhidmatan,buat khidmat
masyarakat.sambil tu,beramal la tolong bersihkan masjid..ikhlaskan hati.dapat
pahala.sampai sana ,terus capai sapu daun ,sapu la penuh semangat jaya
nye.budak lelaki yang follow sekali tu bersihkan kolah.pakcik yang bersihkan
surau tu kata bahagian dalam surau dah bersih .so,tinggal kat luar je.lepas tu,
bersihkan longkang dalam pula.takde nye nak geli geleman,bukannya ada air pon.ada
daun gugur je.lagi satu,cacing.nak?nah!so,aku pon masuk la dalam longkang
tu,dalam tu ade satu space ni,bole la letak kaki agak tinggi daripada surface
longkang,amik cangkul korek daun-daun banyak tu,nak kumpulkan la kononnya,biar
budak yang gi makan tadi tu datang,suruh diorang buat.aku cangkul daun tu
kearah aku so makin la ke belakang la kan?setiap berapa meter ada konkrot ntuk
hubungkan longkang tu,then,ade satu konkrit ni da pecah,tinggal besi dalam
je.tak perasan tahu?tibe 2 tengah cangkul tibe2 tangan n cangkul tu terkena
besi tu,so,jari telunjuk tu terkena kat besi tu.tengok2 kulit bawah kuku
terkopek sikit.tak sakit pon.puteri (penolong ketua pengakap) sangat la
risau.kenenya jari je pon.tapi,lepas bape minit benda tu jadi sakit,rupanya
banyak pasir terkumpul kat dalam kulit tu.sakit.so,takut kuman .kene kopek
kulit tu sikit sikit..Ya Allah sakit gila nak nangis tahu.then teruskan la,buat
keje,pakcik tu bagi roti and air mineral.tahu je saya lapar.terima kasih daun
keladi,lain kali saya minta lagi.eh,saya acah je,tak malu ke.tiba lah waktu
Zohor,solat sekejap.kemudian,diorang kata,credit hour tuk hari ni,4
jam.kemudian tambah lagi 2 jam kat surau furqan.aku macam tak terkejut la.penat
gila.tapi teruskan je la.bukannya lama 2 jam je pon.yang tak suka nya,kene
jalan sangat la jauh.dari atas bukit tu turun sampai keypark then terus ke
roundboard,terus ke taman burung,then terus ke bus stop baru la sampai ke surau furqan.tibe2 sampai
keypark,zatil,syida,n kak pah amik sorang2 naik motor diorang.aku da la tak
pernah naik motor,bukan tak pernah,tapi baru dalam 7 kali rasanya seumur hidup
ni.tapi sebab penat gila,naik je la.AWESOME gila.lol.sampai furqan,aku dengan
zatil semangat buka besi longkang tu semata2 nak bersihkan dalam longkang
tu.busuk .masam semua ada,sebab kat surau tu ada sekolah agama,so,bila
rehat.norma kehidupan,banyak la sampah yang dibuang merata2 termasuk longkang
tu..lepas tu,mula aktiviti gigirl,ambik gambar.mula da.lepas tu.dapat roti
lagi.terima kasih makcik.da siap tu pon balik la naik bus.yang aku rasa baru
naik berapa kali dengan kawan.sangat la terasa seperti katak bawah tempurung
tahu?naik motor pon tak tahu,naik bus pon macam tak pernah.takpe la,tak pernah
keluar sendiri.Be Indipendent yanne.sekurang2nya hari tu Nampak juga la dunia
luar.dapat juga la belajar benda baru kan?
semalam pulak ade simulasi haji.praktikal haji untuk tingkatan 4 dan 5 memandangkan tajuk haji belajar start tingkatan 4.tahun lepas da pernah buat,tapi yang best tahun ni buat kat dalam dewan and belakang dewan berbanding tahun lepas buat kat padang.Ustaz tu kata kitorang kene belajar dulu maksud,hikmah,wajib haji,rukun haji,and yang lain2 satu jam.lepas tu baru buat praktikal.praktikal lebih dari sejam juga la.lepas da siap,ustazah tegur,katanya kitorang tak buat dengan sungguh2.ye,mmg pon mungkin sebab bagi diorang praktikal je kot.and lagi pon form 5 da buat 2 kali termasuk ni .Ustazah maafkan kitorang.hehe
tibe2,ustazah cakap ade kelas kene pecah masuk.masa tu terus teringat kelas theta sebab kelas kitorang kat bawah je.tapi,kitorang da kunci,so tak risau sangat la.aku orang terawal sampai kelas.so,bila masuk tengok beg semua orang da terbuka.ada yang bersepah sana sini.tapi yang pelik semua kata tak hilang ape pun.then farhana pun terus sedar yang bag Faiz takde .so dia tanya kat Faiz "we,mana beg ko?" masa tu semua kelam kabut seba beg faiz hilang.yang kelakarnya,orang gila yang pecah masuk tu boleh letak barang faiz atas meja elok2 satu persatu.yang hilang cuma beg.muka faiz memang macam bengang dalam masa yang sama redha.faiz memang kaya.melebihi kemewahan orang lain.ada orang kata ayah dia Datuk.tak tau la.jadi semua orang pon da tahu yang orang gila tu cuma target beg faiz je sebab beg faiz harga dalam RM200 ke atas.rasanya la.so,faiz bersabar la ye.hang bole beli baru aku tau.jangan risau.oh ya,pagi tadi dia bawa beg lain jenama sama yang sangat mahal.memang tak takut kan.
petang terus ke latihan bola tampar yang tak berapa ramai sangat.macam diorang kata da bole tutup dah.
hari ni pula banyak kerja sekolah.berlambak.yang hari ni punye dengan yang bertangguh.bagus la sape suruh tangguh.lepas tu ,amik masa 2 jam stay back kat sekolah nak settlekan keje sekolah and nak siapkan buku log lencana perkhidmatan.terima kasih kepada khairi a.k.a kerere sebab tolong lukiskan gamba orang yang sangat susah bagi senang bagi die.
esok pula ada merentas desa.sejauh 3KM .Ya Allah,jauhnya.maca jess cakap .perlukan air,mp3,and most important,FOOD.hikhik
"you can't create experience.you must deal with it"
-Albert Camus-
p/s: ehem.are you okay?kenapa muka macam nak nangis?ada masalah ke?you make me sad and scared.but,at least you smiled at me once. senyum :D
Labels:
crap,
haji,
merentas desa,
pengakap,
you
Subscribe to:
Posts (Atom)












