Yanne Nadila and seventeen :) it's my life,let me live it.

4 April 2012

yanne hebat :D


Photography Images


 assalamualaikum

hai..ape khabar sume? penat gila hari ni dan semalam.semalam memang best.satu hari pakai baju sekolah.tula,sayang sangat baju sekolah tu.actually,semalam,sepatutnya balik macam biasa,lepas tu,cikgu  addmath kata ada kelas extra memandangkan masa belajar dah tak cukup sebab bulan 5 ni nak exam mid year dah.the class start pukul 2,so 45 minit sebelum tu,guna la untuk gi solat,gi makan (wajib).satu benda lupa buat masa tu,call mak cakap yang ada class..masa class tu baru ingat .alamak!maap mak,lupa nak call.so,class habis pukul 3.30.masa balik tu pon call la mak.haih.mak marah.katanya risau kenapa tak call sebelum kelas.sayang mak.tehee.kemudian pergi la hantar adik pergi library awam.tibe-tibe tutup,so terus la pergi tuisyen dengan baju sekolah.Ya Allah,teruknya hari aku semalam.so,sampai-sampai.bed pun dah sampai,kitorang pon pergi la seven E berdekatan dan akhirnya decide beli maggi,kenyang sikit kan?aku beli MAMEE XTRA PEDAS.walaweh,berasap tempat tuisyen tu...hikhik.semua orang tengok kitorang berdua.eh,aku makan maggi je pon.hang tengok2 pasal apa?nak sikit,pergi beli kat seven E tu.balik tuisyen pukul 6.30 petang pula,sepupu aku darjah 4 minta buatkan folio pasal keluarga .memang tak penat la nak kene hias -hias folio tu.
hari ni,yang ada dalam kelas cuma 6 orang je,lately semua orang sibuk dengan aktiviti sekolah like drama,forum,pantun,n banyak lagi.me are not excepted.lepas buat segak masa pertama.and belajar komsas waktu kedua.me,fana,liyana,ain keluar kelas sebab nak latih pantun untuk peringkat daerah .kot la...sebab pertandingan 12 april  ni.haru biru .me,zatil,fana orang baru,so,mestila nak buat pantun sangat teruk.masa 1 minit yang cikgu bagi memang tak cukup punya la.tadi memang tak masuk kelas.rindu kelas,rindu kerusi.tadi duduk dalam bilik pengawas rasa macam nak muntah,sebab tak ada cahaya mentari,macam mana aku selalu dapat dalam kelas(.kerek.).ya,rindu kelas .esok pon tak masuk kelas la gamaknya.bukan,seminggu la.haih,nak nangis .wuwuuuwu T.T
esok pula pertandingan drama.tuan rumah sekolah melawati rasanya.esok memang ramai la budak theta and lambda pergi memandangkan kebanyakan budak prop.pelakon,supporter dari kelas kitorang.kosong la kelas seminggu ni nampakye.
sangat penat la sekarang ni,ingatkan form 5 la nak rileks .cuma fikir pasal SPM je.
so ni antara pantun saya buat tadi ye,ditolong juga oleh ain pujangga.terima kasih ain :)

SEKOLAHKU DUNIAKU
soalan:
duduk bertingkah puteri kundang,
diapit bersama dayang memikat,
sekolah duniaku kian dicanang,
apa usulan menarik minat?


NEGARA LESTARI
soalan:
berkembang mekar bunga teratai,
dipetik oleh si anak dara
negara lestari makin terabai,
______ _______ siapa angkara ?

excited nak post pantun ni,memandangkan ni pantun pertama yang jadi rasanya.hehe :D

"what is important?teamwork"
-wonderpets-


p/s:SPM makin dekat.saya sangat takut.hai awak,saya rindu awak :D

No comments: