![]() |
| weheartit |
dedicated to you,my beloved friend.
hai kawan,rindu aku tak?ingat aku tak?kenal aku tak?aku tak tahu.semua jawapan ada kat kau.ingat tak pasal kita?kita semua.macam mana dulu aku mula rapat dengan kau waktu tingkatan 2,bila aku rasa tersisih dengan orang lain,disebabkan kesalahan aku jugak.tapi kau tak pernah judge aku,kau bagi aku semangat.bila ku mula hilang semangat,kau mula bagi semangat kat aku.Aku ingat.tak pernah aku lupa.
waktu tu,korang berempat.masuk aku kita berlima.kita macam adik beradik.sokong satu sama lain.kita buat geng sendiri.biasalah budak Form 2,baru dapat kawan.bila salah sorang ada masalah,kaulah yang dulu bagi semangat nasihat.ingat tak?aku pernah cakap dulu ko macam mak dalam geng kita.sebab ko paling matang,tapi dalam masa yang sama kau garang dan senang meletup.
aku ingat semua tu.ingat tak?akhir tahun 2010 tu,kita duduk sama -sama main cube,main cross line word,bergaduh mana nak garis dulu sambil bersandarkan bantal empuk khalis ,classmate kita yang sakit tulang belakang masa tu.aku ingat.ingat tak?masa ko patah hati dengan pakwe,sampai macam orang frust menonggeng,kitorang marah ko. tu la penghujung 2010 yan gaku rasa paling gila best tau?
tiba -tiba form 3 geng kita agak terpisah,masa tu semua sedih.tak tipu la rasa nak nangis tu.tapi nak buat macam mana,takkan kita nak gegar pulak pejabat tu kan?masuk balai gamaknya.tapi kita still rapat.kan?
tapi bila form 4 ko kene pindah sekolah lain.aku sedih gila tahu tak?nangis takyah cakap.bagi aku,kau kakak aku,tolong aku bila aku perlukan kau.bila ko pindah kita still keep in touch lagi..tapi,lama-lama ko hilang camtu je...
aku da serik ..2 orang kawan baik aku sebelum ni pindah sebab ikut family,tapi diorang still ingat aku.tak pernah lupa.tapi kau?aku rasa jarak kita tak jauh mana pon.naik bus da sampai.nak kate takde facebook,ade rasanya...ko da berubah.bukan yang lama.mungkin ko tak sedar,tapi aku kat sini terasa asing sangat dengan kau,macam dengan orang lain lagi-lagi sekarang ni .macam aku dah hilang sebahagian diri aku.tengok?aku sayang kau sebagai kawan aku,kakak bukan kandung aku,penasihat terbaik aku jugak...
bila kitorang tegur sepatah ko jawab..
gaya ko pon dah lain.bukan macam dulu,merendah diri,lembut tapi dalam diam gila-gila..
aku tau kau nak berubah,jadi yang lebih baik...tapi aku tak nampak ko yang dulu.kitorang tak nampak ko yang dulu.macam orang lain sekarang.
aku minta maaf.tapi ini ape yang aku rasa..
aku harap ko tak pernah lupa kitorang sebab kitorang tak pernah lupa kau :)
"True friendship
is like sound health; the value of it is seldom known until it be lost."
- Charles Caleb Colton

No comments:
Post a Comment