Yanne Nadila and seventeen :) it's my life,let me live it.

4 February 2013

kerja dan gaji

assalamualaikum..

agak lama jugak aku tinggalkan blog ni..rasa macam dah tak ingat pasal blog yang kosong tak bepaedah langsung ni .
bukan ape,aku sibuk kerja..haa!dengar tak?aku kerja wohoo!haha bayangkan aku yang tak pernah keluar rumah,naik bus sorang tiba-tiba kerja.baru post lepas aku cakap pasal perancangan yang gagal.akhirnya ade jugak perancangan aku yang tercapai dalam semua tu haha yang lain tu aku rancang lepas berhenti kerja.
aku dapat kerja ni pon,syafiqah yang tolong.die kerja sane,pastu ade orang nak berhenti,so die bagi la name aku kat madam..haha nampak tak,sekarang ni semua benda kau kene ade orang dalam,kalau tak jadi lah macam masa kau mintak keje kat ayameh dgn ayam kentucky goreng tu.haha
so,hari pertama kerja tu aku memang lah,awkward sikit,tak kenal sape2 sgt kecuali syafiqah dengan kamala,i mean kanaga..kitorang tukar name dia haha
pastu dah lame kerja makin byk aku buat silap haha makin byk jugak kene bebel,tapi takpe bukan nya kene tengking pon.kene bebel pon gelak boleh lagi haha.sepanjang aku kerja tu aku dah jumpa banyak orang..yang cerewet gial kalau kau salah potostat dia marah,sedangkan kitorang boleh potostat baru.yang nak cepat,macam dia sorang je yang keje hari tu,macam dia sorag je pelanggan.ko hengat ko VIP???
pastu yang ramah gila ,kadang2 kalau lelaki or pakcik kitorang ingat die menggatai,yang pompuan or makcik kitorang pikir dia mintak discount..okay,pengajaran:tak baik bersangka buruk.

lepastu ade pulak yang jetjet kaya,bila kata potostat kaler rm1.50 die kata "mahalnya!" maaf bang,takde bende percuma dan murah lagi pada tahun 2013 ni,memandangkan bajet 2013 pun ntah pape.eh,terselit politik jap.saya bebas politik.ahaksss kbye.
ada jugak yang biasa2 je,cakap pun ramah,tak cerewet,tengok datang naik kereta mers.kbye pakcik ada anak lelaki tak?haha gila.

so esok lusa mungkin aku dapat gaji hehe meh sini sape nak kene belanja?haha tapi seminggu ni mesti penat memandangkan madam n boss dah nak raya cina kan..satu kedai kene bersihkan..haha lepas tu kerja lagi sebulan sampai akhir bulan 2.
lepastu nak buat apa?menganggur?
taklah nak ambiklesen kereta,dannnn satu lagi kelas menjahit yeaayyy !!
doakan lah semua berjalan lancar .amin :)
lepastu akhir bulan 5  dan awal bulan 6 aku sepatutnya akan berada di kampung halaman yang dah 10 tahun tak nampak depan mata ni..rindunya!
tapi masalah sekarang time tu u tgh wat intake kan?haaa aku sedih bab ni...
takut1 nanti mane taukan,ulang mane taukan aku dapat U ke..kalau dapat kan..memang tak dapat lah balik kampung...wuwuwuuw T.T

aku balik kampung ade banyak tujuan..
pertama,aku nak jumpa atuk dengan nenek tiri aku..lama nya tak jumpa!10 tahun wehhh!

kedua kau nak ziarah kubur moyang aku yang selama mak aku membesar die yang jaga,bukan sebab nenek aku meninggal ke apa,,nenek aku dah kahwin lain,so kan mmg lebih baik diberi kepada nenek mak sendiri..
tapi mak kate,kubur moyang ada kat kawasan runah arwah dulu,tapi kawasan tu dah jadi hutan sebab semua orang dah pindah ke bandar semua,jadi kalau dah jadi hutan,banyak lah babi hutan hikhokkkk hha

ketiga aku nak shopping hhaha aku dah bajet,gaji bulan kedua untuk shopping kat sane,bukit tinggi mari muehehehe

pastu ronda satu Padang,aku bukan cakap pasal padang bola atau padang golg,tapi daerah dalam negara indonesia di Sumatera Barat tu haha memandangkan kampung aku memang terkenal dengan budaya yang tak lapuk dek hujan,tak lekang dek panas ,and kehijauan yang hijau.wahhh seronoknya!
banyak lagi la .aku nak spend mase aku kat sane sebaik mungkin memandangkan aku dah lama tak rasa pengalaman ni..

so doakan aku panjang umur sempat sampai sana,pastu murah rezeki takde halangan amin :)

kepada lepasan spm,spent lah mase anda sebaik mungkin.kerja ,jangan merempit prem prem sana sini,lepak kat BB nak hot semata zzzzzzzzz...haa macam aieaie,sekarang baca buku lah,cayalah aku tak tau dia orang ke alien.eh hai khairi haha

salam :)

No comments: