assalamualaikum
mannnn,bloh ni dah lama tak buka aku rase okwerd plak..so mari la kite melepaskan rindu yang mendalam ni..mendalam la kau sangat..
habis spm ni macam taktau nakbuat ape..haa ni la keje aku sekarang,bukak twitter,stalk orang,sampai omputeh seksi pun aku stalk tahu?ya Allah..semua gara-gara bosan...
nak kerja,macam senang sangat nak dapat,kene mintak pastu nak interview la..hey,aku setakat spm,takkan nak interview jugak setakat kerja kat ke ef cey tu...
penat tau menanam anggur tiap hari kat rumah..well sebenarnya aku dah rancang nak buat ape sementara tunggu result SPM.okay ni dia plan tu:
PERTAMA,aku nak belajar tailoring ataupun menjahit macam orang sebut,yelah sekarang ni kalau pandai mane pun ko tak ade kemahiran langsung tak guna kan?dengan cabaran hidup sekarang makin tinggi.tengok aku pikir mase depan jugak..lagipun aku minat bidang ni sebab seronok tau!bagi orang yang minat je la,kalau tak minat ko sogok macamne pun kain,mesin jahit tak tersentuh jugak kan?lagi satu ayah kate walaupun dah jadi cikgu ke (memandang kan aku memang cita2 nak jadi cikgu kimia kan),kenelah ade hasil pendapatan sendiri,selain harapkan gaji sekali sebulan ntah berapa sangat tuu..nanti mane tahu dah kahwin nak jaga anak,berhenti kerja,tak tau nak buat ape,so kalau pandai kemahiran,boleh buat duit kat rumah sambil jaga anak kan bagus!
tapi,cuti 3 bulan je,kelas tu agak2 6 bulan tau,tulahh tengah pikir ni..pikir yannr,pikir lame-lame pastu tak jadi bagus.
KEDUA,amik lesen kereta.haha konon nampak budak kelas aku macam faiz,amir,syed,natrah naik kereta seronok je,aku pun mengade nak bawak kereta jugak.tapi bila pikir balik,kereta family aku satu je,memandangkan yang selalu bawak mak aku,kitorang mengikut je,lagipon kalau nak sangat tu haa lori ayah aku,tak mampu jugak aku bawak haha
KETIGA,kalau aku dah pandai menjahit,aku nak buat brand sendiri macam OBB,Calaqisya,..jangan gelak!haha mimpi boleh jadi kenyataan kan?tapi kalau ikut kemampuan aku sekarang,aku baru 17 tahun,selalunya orang yang buat brand sendiri ni dah ade modal sikit,umur pun dah 20 lebih kan?tapi takpe insyaAllah,aku cuba!tapi bukan sekarang hehe
so banyak perancangan aku sebenarnya,tapi tak tercapai lagi.bukan senang kita nak buat sesuatu benda,kene sabar,kene usaha kan?
so doakan aku dapat result SPM yang cantik,aku ada brand sendiri,and aku dapat sambung belajar! amin :)
No comments:
Post a Comment